recruitment brussel

Door de jaren heen heb ik constant contact gehad met IT- en digitale specialisten. IT- en digitale mensen hebben verschillende manieren om te communiceren.

IT-mens is een beetje meer beperkt, niet zo gemakkelijk om contact te maken (hoewel de kring van mijn naaste kennissen nog steeds extravert is van misschien zijn ze zulke praters bij mij, ik weet het niet, maar ik beschoud allew hetro cliché int niet waar zijn!), Vertegenwoordigers van digitale beroepen (internetmarketeers, evenementen, smm-managers, verkoop, accounts en vele anderen), door de aard van hun activiteiten, zijn ze sociaal, open en sluw (ik bedoel vooral liefdevolop), maar … Constante communicatie op Facebook, wanneer kandidaten en klanten voor hulp of advies komen, en hen vertellen dat “de volgende HR hen zo’n rotzooi heeft gegeven en wat ze moeten doen? Is dit zoals het hoort? Of is het niet normaal?”

We lezen en onthouden dat dit niet nodig is!

  • Ze lezen het cv niet en bieden vacatures aan die door ervaring helemaal niet geschikt zijn voor de kandidaat
  • Wanneer ze volledig in termen beginnen te stromen zonder hun betekenis te begrijpen en trots hun superioriteit tonen
  • Wanneer u een programmeur probeert te overtuigen dat hij het bij het verkeerde eind heeft in een technisch probleem
  • Wanneer ze bellen zonder te stoppen en zo hardnekkig dat u de telefoon wilt uitschakelen
  • Wanneer ze rechtstreeks naar kantoor bellen en vragen om de telefoon te bellen
  • Wanneer ze zwijgen tijdens het interview of zelfs liegen over de arbeidsomstandigheden (salaris, witheid, saaiheid, redenen om een ​​vacature te openen, enz.)
  • Fouten in letters, wanneer de naam wordt verward of wanneer ze in iedereen één brief schrijven en ongeveer 15 e-mails van andere kandidaten factegen
  • Bij het niet antwoorden na het interview op de definitieve beslissing
  • Wanneer tijdens een interview met een manager. De HR-manager neemt een passieve positie in en neemt niet deel aan het gesprek (het ergste zit in de gadget)

Conclusie

Hoe de bovenstaande “pijn” van kandidaten vermijden? Het is makkelijk …

Collega’s, neem ethische normen in acht, en voordat je iemand iets voorstelt, bestudeer je eerst minimaal het cv en maximaal de profielen in sociale netwerken en andere activiteiten van de kandidaat. Wees niet te volhardend, luister en hoor. En wees natuurlijk een professional, niemand dwingt je om code te leren schrijven, maar begrijp alsjeblieft de terminologie van de vacature die je leidt. Maak geen ruzie over technische zaken! Zelfs een junior zal in staat zijn om een ​​recruiter in de riem te steken die nog nooit code heeft geschreven.

Oplettendheid en respect voor teksten en alle informatie die u namens u verstuurt. Je controleert de geletterdheid van de tekst, de informatie-inhoud, de nauwkeurigheid van het schrijven (zodat de lettertypen hetzelfde zijn, markeringen, cursief, snoep maken van een brief of post op het sociale netwerk! Om het lezen prettig te maken, zou je graag een brief ontvangen waar alle tekst aan elkaar geplakt zit, er staat niet je naam en daar bijzonderheden?)

Werk niet voor een teek! Als u een kandidaat hebt meegenomen naar een vergadering met een manager, neem dan het meest actieve deel aan het gesprek, kan het u schelen wie er voor uw bedrijf zal werken? Wilt u uw presentatievaardigheden niet verbeteren of meer technische details van de sollicitant zelf leren? Dergelijke gezamenlijke interviews zijn een schat aan kennis!

Ik hoop echt dat dit artikel je zal helpen om van buitenaf naar jezelf te kijken en mogelijk je gedrag in de toekomst te corrigeren. We maken allemaal fouten, we zijn allemaal mensen en iedereen heeft het recht om fouten te maken, maar laten we proberen te leren van andermans fouten en onze focus te minimaliseren.

search for a job

https://www.globalrecruitment.info/